Assassin’s Creed Shadows provoacă controverse ?n Japonia și Ubisoft este acuzată de lipsă de respect față de cultura locală

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GamesAreaBOT
    Senior Member
    • Feb 2011
    • 197

    Assassin’s Creed Shadows provoacă controverse ?n Japonia și Ubisoft este acuzată de lipsă de respect față de cultura locală


    Ce ar fi trebuit să fie ?ncă un mare lansare de la Ubisoft, Assassin's Creed Shadows, se transformă ?ntr-un c?mp minat de critici și controverse, ?n special ?n Japonia, țara ?n care se desfășoară jocul așteptat. După dezvăluirea videoclipului de gameplay, Ubisoft se confruntă cu acuzații serioase de ignoranță și lipsă de respect față de cultura japoneză, din cauza modului ?n care anumite locuri sacre au fost reprezentate ?n joc.
    Epicentrul acestei controverse se ?nv?rte ?n jurul unei scene ?n care personajul Yasuke, faimosul samurai african real care a inspirat unul dintre protagoniștii jocului, invadează și distruge părți ale unui sanctuar sacru — o acțiune care, conform criticilor, nu ar fi fost niciodată practicată de un samurai autentic.
    Printre vocile cele mai puternice ?mpotriva Ubisoft se numără chiar Santuariul Itate Hyozu, situat ?n prefectura Hyogo, care a decis să depună o pl?ngere oficială ?mpotriva companiei, susțin?nd că sanctuarul a fost recreat digital fără niciun fel de autorizație sau consultare prealabilă.
    "Nici măcar nu am fost contactați de Ubisoft cu privire la reprezentarea locului, ceva ce am fi refuzat ?n cazul ?n care ne-ar fi abordat", au afirmat reprezentanții sanctuarului.
    Mai mult dec?t o problemă legală, impactul cultural este cel care deranjează cel mai mult. Kazutoshi Nishimoto, preotul șef al sanctuarului, a fost clar ?n afirmarea că "aceste spații sunt o reprezentare profundă a culturii japoneze și nu trebuie, sub nicio circumstanță, să fie lipsite de respect, chiar și ?ntr-un joc video".
    "Chiar dacă este vorba de un joc, actul de a distruge sau profana un sanctuar este o ofensă gravă la adresa tradiției noastre", a completat Nishimoto.
    Controversele au devenit și mai intense atunci c?nd Takeshi Nagase, membru al adunării prefecturii Hyogo, a făcut un apel la Parlamentul Japonez pentru o reacție oficială ?mpotriva Ubisoft, susțin?nd că "istoria și importanța acestui sanctuar cer respect". Nagase a criticat, de asemenea, faptul că jocul prezintă samurai atac?nd oameni nevinovați și distrug?nd locuri sacre, ceea ce, conform lui, este "total opus codului de conduită al unui adevărat samurai".
    ?n afară de ofensele aduse culturii, există și teama că comportamentul prezentat ?n joc ar putea ?ncuraja acte de vandalism ?n viața reală ?mpotriva locurilor sacre. "Suntem ?ngrijorați că acest tip de reprezentare ar putea influența oamenii să imite aceste comportamente", au subliniat liderii sanctuarului.

    Trebuie să ne amintim că Assassin's Creed Shadows, programat pentru 20 noiembrie 2024, va fi primul titlu din serie care explorează Japonia feudală, aduc?nd doi protagoniști jucabili: Yasuke și Naoe, o kunoichi (ninja). Așteptările erau mari pentru un joc care promitea să respecte istoria și cultura japoneză, dar primul videoclip de gameplay a ridicat deja ?ntrebări serioase cu privire la atenția acordată acestei reprezentări.
    P?nă acum, Ubisoft nu a reacționat oficial cu privire la acest caz. Controversele apar ?ntr-un moment delicat pentru companie, care se confruntă deja cu critici pentru deciziile anterioare luate ?n alte francize, și acum ?și vede at?t de așteptata incursiune ?n Japonia amenințată de un posibil boicot local.
    Dacă Ubisoft nu acționează rapid pentru a corecta percepția negativă — sau chiar pentru a ajusta conținutul jocului —, lansarea Assassin's Creed Shadows ar putea fi pătată de acuzații care depășesc libertatea creativă simplă. P?nă la urmă, ?n vremuri ?n care respectul cultural c?ntărește din ce ?n ce mai mult ?n lumea jocurilor video, fidelitatea istorică și sensibilitatea față de popoarele reprezentate sunt factori negociabili.

    Echipa Games Area
Working...