Se pare că Electronic Arts (EA) a pariat pe jocul greșit ?n ceea ce privește marketingul ?n 2008. ?ntr-un interviu acordat canalului de YouTube Dan Allen Gaming, creatorii lui Dead Space - Glen Schofield, Bret Robbins și Christopher Stone - au dezvăluit culisele care arată decizii discutabile ale gigantului jocurilor video.
?n timp ce fanii ?ncă sărbătoreau succesul critic și cult al lui Dead Space, Robbins a dezvăluit că bugetul de publicitate al jocului a fost redus drastic pentru a favoriza Mirror's Edge, un alt titlu lansat ?n același an. Motivul? EA s-a bazat pe o evaluare simulată internă, o analiză predictivă bazată pe un grup de experți, pentru a determina succesul potențial al jocurilor.
Rezultatul acestor analize a fost 90 de puncte pentru Mirror's Edge și doar 72 de puncte pentru Dead Space, ceea ce a determinat EA să dubleze bugetul de marketing pentru jocul cu Faith ?n rol principal. ?n contrast, Dead Space a fost lăsat să supraviețuiască pe cont propriu, datorită recomandărilor pozitive ale jucătorilor.
“Aveam un joc at?t de bun ?nc?t a devenit cel mai bun joc pe care oamenii ?l găseau de unii singuri,” a declarat Robbins.
Rezultatul acestei dispute? ?n timp ce Dead Space a obținut un impresionant 89 pe Metacritic, Mirror's Edge a obținut doar 79 de puncte. ?n plus, EA a respins propunerile lui Glen Schofield pentru un Dead Space 4.Acum, cu remake-ul lui Dead Space readuc?nd interesul pentru franciză, devine clar că paria inițială a EA pe evaluarea simulată a fost, cel puțin, scurtă-vederea.