Înființată în 1984, Naughty Dog este astăzi unul dintre cele mai respectate studiouri de pe piață. Din 2001, face parte din Sony Interactive Entertainment, o decizie strategică care a asigurat stabilitatea sa într-un sector în care bugetele cresc exponențial odată cu fiecare generație.
Potrivit lui Andrew Gavin, cofondatorul Naughty Dog, vânzarea a fost motivată de cifre tot mai îngrijorătoare. El a dezvăluit că, la început, studioul își finanța propriile proiecte. Jocuri precum Rings of Power ('88-'91) au costat modest 100.000 de dolari, dar profiturile nu mai acopereau costurile în creștere. În 1996, Crash Bandicoot a ridicat bugetul la 1,6 milioane de dolari, în timp ce Jak and Daxter ('99-'01) a depășit 15 milioane de dolari. În 2004, Jak 3 a costat între 45 și 50 de milioane de dolari pentru producție.
Gavin a detaliat situația în declarația sa:
"De ce am vândut Naughty Dog? Bugetele creșteau exponențial. Când am început, în anii '80, costul pentru dezvoltarea jocurilor noastre era sub 50.000 de dolari. Cu toate acestea, în anii 2000, încă finanțam fiecare proiect, iar stresul de a menține costurile în creștere era insuportabil."
"Vânzarea către Sony nu a fost doar pentru asigurarea unui viitor financiar, ci și pentru a oferi studioului libertatea creativă de a continua să producă jocuri precum The Last of Us, fără riscul ca o singură greșeală să ne distrugă. A fost decizia corectă."