Jocurile de strategie in timp real, au pasionat intotdeauna intr-un numar foarte mare de oameni, datorita combinatiei de adrenalina si gandire, a expozitiilor spectaculoase si satisfactii mintale pe care ti le ofereau. Din pacate insa, pana acum nu am avut de-a face decat cu RTS-uri fanteziste, din care realismul lipsea aproape cu desavarsire.
Singurul joc care ar putea fi considerat un RTS realist este Harpoon, dar deja acesta face parte din trecutul glorios al calculatoarelor. Datorita celor de la Jane’s Combat Simulations, un joc in care sa putem controla unitati militare reale, in care sa nu ne pese de resurse stupide si asa mai departe.
Fleet Command te pune (destul de logic avand in vedere numele jocului) in rolul comandantului unei flote de razboi. In general, aceasta flota este americana, sau americana combinata cu una aliata (poate fi vorba de nave engleze, australiene, rusesti, japoneze s.a.m.d.). In caz ca va lipseste varietatea, puteti crea propriile misiuni in editorul jocului, fiind incluse flotele a destul de multe natiuni (Romania nu este una dintre ele) cu o mare parte a unitatilor aferente (avioane, nave de suprafata, elicoptere, submarine).
In unele misiuni, controla si avioane cu baza la sol dar in general accentul cade pe actiunea navalizata. Cu privire la unitatile simulate in joc, exista si anumite probleme care tind sa scada din realismul acestuia. In tabara americana, avioanele de baza pentru interceptare, F-14, nu dispun de cea mai importanta arma a lor, rachetele AIM-54 Phoenix.
Aceste rachete cu raza lunga de actiune au fost concepute special (ca si intreg avionul de altfel) pentru a dobori rachetele de croaziera si bombardierele ce pot ameninta pretioasele portavioane ale US NAVY. Dupa cum ne arata acest joc si dupa cum s-a vazut, in conflictul cu insulele Malvine (Falklands – Marea Britanie impotriva Argentinei), in ziua de azi avioanele de suprafata pot fi tinta a zeci de astfel de atacuri cu rachete si este important sa ai toate armele de lupta impotriva lor.
Exista sistemele de antiaeriana de pe nave, dar acestea nu sunt infailibile si nu au intotdeauna raza de actiune necesara.
Desigur, vorbim despre niste simple detalii, dar acestea sunt importante (mai exista si alte exemple de omisiuni) si de aceea cred ca pentru cei pasionati cu adevarat adevarata oferta vine de la Harpoon 4.
In fine, trebuie sa mentionez ca documentatia cu care se livreaza jocul este sub standard. Desi vine de la Jane’s, nu primesti informatii complete nici despre folosirea anumitor facilitati ale jocului si nici despre unitatile modelate.
Un foarte simplu exemplu este lista de senzori de la bordul fiecarei nave. Ii poti activa si dezactiva dupa cum vrei, dar nu ti se explica nicaieri ce face fiecare, deci trebuie sa afli singur.
Fleet Command nu prea poate fi comparat cu nimic altceva recent si probabil ca-si va imparti publicul cu Harpoon 4, care se preconizeaza a fi mult mai detaliat si mai cuprinzator.
Singurul joc care ar putea fi considerat un RTS realist este Harpoon, dar deja acesta face parte din trecutul glorios al calculatoarelor. Datorita celor de la Jane’s Combat Simulations, un joc in care sa putem controla unitati militare reale, in care sa nu ne pese de resurse stupide si asa mai departe.
Fleet Command te pune (destul de logic avand in vedere numele jocului) in rolul comandantului unei flote de razboi. In general, aceasta flota este americana, sau americana combinata cu una aliata (poate fi vorba de nave engleze, australiene, rusesti, japoneze s.a.m.d.). In caz ca va lipseste varietatea, puteti crea propriile misiuni in editorul jocului, fiind incluse flotele a destul de multe natiuni (Romania nu este una dintre ele) cu o mare parte a unitatilor aferente (avioane, nave de suprafata, elicoptere, submarine).
In unele misiuni, controla si avioane cu baza la sol dar in general accentul cade pe actiunea navalizata. Cu privire la unitatile simulate in joc, exista si anumite probleme care tind sa scada din realismul acestuia. In tabara americana, avioanele de baza pentru interceptare, F-14, nu dispun de cea mai importanta arma a lor, rachetele AIM-54 Phoenix.
Aceste rachete cu raza lunga de actiune au fost concepute special (ca si intreg avionul de altfel) pentru a dobori rachetele de croaziera si bombardierele ce pot ameninta pretioasele portavioane ale US NAVY. Dupa cum ne arata acest joc si dupa cum s-a vazut, in conflictul cu insulele Malvine (Falklands – Marea Britanie impotriva Argentinei), in ziua de azi avioanele de suprafata pot fi tinta a zeci de astfel de atacuri cu rachete si este important sa ai toate armele de lupta impotriva lor.
Exista sistemele de antiaeriana de pe nave, dar acestea nu sunt infailibile si nu au intotdeauna raza de actiune necesara.
Desigur, vorbim despre niste simple detalii, dar acestea sunt importante (mai exista si alte exemple de omisiuni) si de aceea cred ca pentru cei pasionati cu adevarat adevarata oferta vine de la Harpoon 4.
In fine, trebuie sa mentionez ca documentatia cu care se livreaza jocul este sub standard. Desi vine de la Jane’s, nu primesti informatii complete nici despre folosirea anumitor facilitati ale jocului si nici despre unitatile modelate.
Un foarte simplu exemplu este lista de senzori de la bordul fiecarei nave. Ii poti activa si dezactiva dupa cum vrei, dar nu ti se explica nicaieri ce face fiecare, deci trebuie sa afli singur.
Fleet Command nu prea poate fi comparat cu nimic altceva recent si probabil ca-si va imparti publicul cu Harpoon 4, care se preconizeaza a fi mult mai detaliat si mai cuprinzator.