World of Warcraft: Cataclysm
Collapse
- Created by: games-area
- Published: 14-02-2011, 07:26 PM
- 0 comments
-
X
Collapse
-
- Page 2
-
World of Warcraft: Cataclysm
Ca să mai ofere un soi de tic comportamental drept obstacol consumator de timp, Cataclysm a fost infuzat cu o profesie secundară nouă – arheologia – nu teribil de utilă, dar pe gustul colecționarilor cu dependența formată. Există câteva artefacte interesante produse de aceasta, dar timpul brut necesar creșterii ei se compară mai degrabă cu cel dintr-o profesie principală decât pescuitul, gătitul sau bandajele din aceeași clasă.
Pe de altă parte, nuanțele destul de repetitive specifice sfârșitului lumii imaginat de producători m-au făcut să-mi fie dor de variația cromatică extremă din trecut. Poate sună ciudat pentru oricine are lucruri mai bune de făcut decât să exploreze mii de hectare virtuale, dar odată cu eficientizarea raportului timp/distracție s-a pierdut un aspect, cred eu, foarte important din WoW. Izolarea explorării unei zone alterna cu revenirea la civilizație, raidurile sau battleground-urile în care te înghesuiai între semeni în căutarea gloriei. Explorarea în sine, lipsită de pârghii, ajutoare sau indicații mură în gură avea meritul imersiunii.
Există cu toate astea un element atrăgător chiar și pentru vechii jucători suprasaturați de aceleași zone și itinerarii pentru creșterea eficientă a avatarului. Zonele și-au alterat conținutul, au trecut printr-un facelift atât la nivelul texturilor, cât și aranjării logice a elementelor de design în rezolvarea quest-urilor, iar interfața arată mai bine ca oricând, eliminând aproape cu totul necesitatea multor addon-uri considerate odinioară la fel de importante pentru înlesnirea jocului precum Autotune pentru cariera Innei.
Practic, Blizzard dă impresia că e gazda aia care a ținut petrecerea în debara ca să apropie mai mult musafirii unii de alții – dai mai des de lume, dar sunt aceiași autiști antisociali care preferă să descifreze subtilitățile matematicii unei mâini de ajutor. Așa că Blizzard a adus premii, concursuri și un clovn la chef: perk-uri deblocate de către ghildă ca întreg, odată ce a crescut în nivel. Reputația pe care o alimentezi și o întreții cu ghilda nu se mai traduce prin nepotismul informal care te aștepta în momentul distribuției comorilor de la finele bătăliei cu vreun boss, ci bonusuri colective și deblocarea echipamentului de la vendor-ul de ghildă.
Bonusuri care te ajută nu doar la creșterea unui personaj - de la echipament de tip heirloom până la creșteri pasive ale cantității de experiență primite – ci și activitățile cotidiene ale unui gamer care ia WoW-ul în serios, ca slujba pe jumătate de normă și remunerație nulă care este (reparații mai ieftine, învieri fără asistență medicală, viteză adițională a transportoarelor și diverse alte jucării utile).
La 80, lucrurile sunt ceva mai însorite. Deși avem doar cinci zone noi, nivelul de detaliu este și el mai ridicat – Hyjal, Uldum și Twilight Highlands nu mai sunt doar portițe încuiate, dar adevărata surpriză este lumea subacvatică din Vashj’ir și catacombele amețitoare din Deepholm. Trecerile sunt și ele mai rapide odată ce pui mâna pe frâiele unei bestii zburătoare, căci ridicolul cauzat de lipsa zburătoarelor în Azeroth a fost eradicat.
Când ajungi la 85, nu te simți sleit de puteri, iar noul design aduce cu sine curiozitatea exploratorului care survolează fiecare colțișor de hartă după vreun mesaj secret sau Easter Egg. La 85, ai ce să faci și respiri ușurat odată cu realizarea faptului că nu trebuie să demisionezi ca să poți alimenta nevoia prioritară a existenței tale.
Bun, ești pe cai mari acum. Vrei să te bucuri de ceea ce se cheamă end-game content, pentru că derularea unui generic de final ar fi fost un adevărat cataclism pentru veniturile lunare Blizzard. Pentru cine consideră mintea umană singurul adversar suficient de imprevizibil încât să nu devină anost, PvP-ul clasic mai primește două stadioane: Twin Peaks (Capture the Flag), Battle for Gilneas (Domination) și un fel de Wintergrasp mai puțin haotic și primal, Tol Barad.
Arenele sunt în continuare disponibile, iar sistemul Ranked Battleground oferă o motivație ceva mai solidă spiritului de competiție amorțit. Pe aceeași notă, PvE-ul a primit și el un șut de trezire după ultima bară de experiență umplută, pentru că e considerabil mai greu decât ce am vizitat în plimbare relaxată prin Northrend sau Outland: șapte dungeon-uri de câte 5 oameni și evident, formaturile eroice, urmate de patru dungeon-uri de raid, dintre care unul disponibil doar în fereastra de timp în care controlați Tol Barad.
Dușmanul existențial promis în momentul implementării e Argaloth, nume care pentru orice antropolog cu acnee reprezintă încă un Pit Lord. Din fericire, nu mai există diferențe de recompensă între formaturile de 25 și 10 oameni, astfel încât e mai ușor să polarizați un grup solid care să nu apeleze la scuza „da’ noi de ce îl cărăm pe ăla care nu știe să joace?” de fiecare dată când o face de oaie.
Bastion of Twilight, Throne of the Four Winds, Blackwing Descent, Firelands și Throne of the Ancients promit să vină, așa cum am fost obișnuiți, la fiecare patch major, fiecare cu dificultățile specifice raidului și recompense foarte spartan concepute, fără a scădea însă din importanța gear-ului în urmărirea progresului.
Prima instanță cu care veți face cunoștință post-WotLK va fi Blackrock Caverns, adiție în hub-ul ce servește drept cartier general al orcilor Blackrock. Alternativ, veți putea lua party-ul cu voi în Abyssal Maw, situat în Planul Elemental, ce preia tematica subacvatică a Vashj’Ir-ului. Complexul conține două dungeon-uri, unul omonim și Throne of the Tides, însă doar cel de al doilea e accesibil momentan. Nuanțele azurii sunt ulterior înlocuite de formațiuni calcaroase cam ca o recapitulare a materiei la geografie pentru Bac, pentru că două niveluri mai târziu ajungem să vedem Deepholm, ambasada elementului Pământ din ceea ce începe să semene mai degrabă cu un episod din Captain Planet decât un expansion World of Warcraft.
Alternativa, pe aceleași considerente și cu aceleași mențiuni, este Vortex Pinnacle, dar în loc de bolovani cu personalitate va trebui să puneți la punct niște aere cu... aere, elementali pe care eu unul n-am înțeles niciodată cum exact îi distrugi, fizic. Apoi, după atâtea abureli primordiale, Lost City of the Tol’vir e locul perfect pentru un rendez-vous dacă fetișul vostru ideal constă centauri înaripați rătăciți prin grădini botanice. În cele din urmă, revenim cu picioarele pe pământul Kalimdor-ului, unde misterul acelui Uldum mâzgălit pe hartă în deșertul Tanaris e rezolvat.
Posting comments is disabled.
Categories
Collapse
article_tags
Collapse
- Action & Adventure (9)
- battlefield (3)
- black ops (5)
- call of duty (3)
- cerinte (3)
- cerinte sistem (2)
- console (9)
- diablo iii (3)
- DS (3)
- games (3)
- interactive (2)
- jocuri (3)
- MMORPGs (3)
- need for speed (4)
- nfs (3)
- PC (96)
- ps3 (4)
- PSP (3)
- RPG (10)
- Shooter (4)
- Simulator (8)
- sistem (3)
- Sports&Racing (8)
- strategie (18)
- wii (3)
Latest Articles
Collapse
-
by edyyDeși primul Medal of Honor a rămas în istorie ca un titlu de referință pentru shooter-le first-person, după lansarea lui Medal of Honor: Airborne seria ajunsese deja într-un punct în care trebuia să se reinventeze dacă avea de gând să supraviețuiască. Mai ales pe o piață unde Call of Duty și, mai nou, Bad Company 2 fac legea. Așa că Electronic Arts a decis că un nou început este în regulă, ocazie cu care acțiunea s-a mutat din al Doilea Război Mondial în Afghanistan. Datorită acestui lucru...
-
Channel: Reviews
17-06-2011, 09:58 AM -
-
by edyyJocul de față a ajuns la mine pentru că m-am plimbat de-a lungul tuturor civilizațiilor apărute pe parcursul anilor. Dar mai ales pentru că toată lumea a fugit de el ca dracu� de tămâie. Iar dupa sute de ture de strategie, la început plictisitoare, la mijloc extrem de pline și la final incredibil de satisfăcătoare, îi invit înapoi pe toți cei care au șters-o pe ușa din dos. Civilization V este unul dintre cele mai prietenoase jocuri din serie și oferă exact cât trebuie atât pentru începători, cât și pentru veterani.
...-
Channel: Reviews
17-06-2011, 09:57 AM -
-
by edyyAssasin’s Creed: Brotherhood a fost cel mai asteptat joc al primei parti a anului 2011, si desi asteptarea fanilor a fost lunga, se pare ca a meritat. Produs de Ubisoft Montreal, Brotherhood este ca si celelalte episoade, un joc video third-person, de acțiune-aventură, care de data asta aduce noi imbunatatiri jocului, imbunatatiri care cu siguranta vor capta atentia jucatorilor: desi actiunea se desfasoara in Italia, personajul principal isi poate chema ajutoare din toata Europa, poate recruta...
-
Channel: Reviews
11-05-2011, 10:34 PM -
-
by edyyProdus de SEGA, Total War: Empire a facut valva destul de multa la lansare, moment in care de altfel, si-a castigat si fanii. Practic, Total War e o combinatie intre un RPG, MMO si jocurile clasice de strategie, si mai mult, ofera fanilor o perspectiva reala a actiunilor ce trebuiesc indeplinite pe un camp de lupta, dar si in afara lui, pentru a castiga suprematia tarii reprezentate. Practic, fanii au control total asupra taxelor si a legilor, dar si asupra campului de lupta, acolo unde isi pot...
-
Channel: Reviews
10-05-2011, 10:42 PM -
-
by games-area“Toate-s vechi și nouă toate” - M. Eminescu despre lansarea World of Warcraft: Cataclysm E ora patru dimineața și un individ din ghildă urlă exasperat pe voicechat, amenință, înjură și se smiorcăie pentru că n-a primit (din neatenție) o armură care îl face cu aproximativ 1,5% mai puternic. Ofițerii anunță o pauză de cinci minute în care să decidă cum să rezolve drama existențială a păgubitului, prilej cu care fugi cât te țin picioarele încrucișate înspre baie. Caști ca un hipop...
-
Channel: Reviews
14-02-2011, 10:26 PM -
-
by games-areaNu ştiu alţii cum sunt, dar eu când mă gândesc la epoca de aur a jocurilor de acum 10-15 ani, îmi doresc pe de o parte ca lucrurile să fi rămas la fel. Ce-i drept, nici nu erau atâtea producţii care să te tragă de mânecă şi să-ţi facă lasciv cu ochiul din rafturi joacă-mă, joacă-mă; dar aproape tot ce apărea oferea maximul posibil la nivelul acelor vremuri: gameplay single-player bine îngrăşat şi multiplayer cu toate opţiunile ...
-
Channel: Reviews
-