Battlefield Bad Company 2
- Doamnelor şi domnilor, vă rugăm să vă păstraţi calmul. Jocul care nu a avut parte de aşa mare tam-tam precum MW2, dar care este din toate punctele de vedere mai bun, este aici. Înainte de a trece prin cele mai inportante lucruri ale jocului, story, multiplayer, gameplay, grafică şi sunet vom puncta lucrurile aduse în plus faţă de versiunea de Battlefield pe care o înlocuieşte BF2.
- Primul aspect şi poate cel mai important. Oricine se poate transforma în demolator în BFBC2. Vezi că inamicul se bagă într-o cojmelie şi ţi-e frică că te pândeşte la colţ? nimic mai simplu, dărâmi colţul. Această caracteristică unică oferă o supersenzaţie în joc, mai ales atunci când eşti alergat de inamici, pentru că ştii că nu te poţi ascunde nicăieri, decât după o rocă.
- Al doilea, mai puţin important deoarece există păreri împărţite este reducerea numărului maxim al jucătorilor de pe câmpul de luptă. Personal apreciez acest aspect alături de reducerea numărului de grenade. Astfel nu se mai creează haosul similar serverelor pline de BF2 pe care rula numai harta Strike at Karkand şi în care degeaba încercai să capturezi un steag sau să te infiltrezi cumva pentru că nu aveai cu cine. Chiar şi membrii squad-ului tău stăteau să arunce cartofi în inamici.
- Al treilea aspect pozitiv îl reprezintă înlăturarea commander-ului, de care oricum nimeni nu asculta şi care oricum în competiţii nu se folosea. Totuşi au fost făcute mici ajustări astfel încât inamicii să poată fi detectaţi cumva. De exemplu vehiculele sunt înzestrate cu senzori, iar kit-ul de sniper vine şi el cu nişte senzori ce pot fi aruncaţi la o distanţă destul de mare. Există şi lunete ce fac target sharing şi multe altele, dar despre asta vom discuta la momentul potrivit, adica pagina dedicată modului multiplayer.
- Bullet travel time a fost în sfârşit introdus şi el şi pe deasupra se simte gravitaţia, astfel la distanţe foarte mari trebuie să ţinteşti deasupra capului pentru a putea da un headshot.
- Un ultim aspect pozitiv este introducerea campaniei singleplayer. Au fost atât de multe cereri încât s-au înduplecat şi au pus cap la cap un scenariu destul de captivant şi foarte amuzant în multe situaţii, mai ales când este luat la mişto MW2. Pur şi simplu genială acea replică din cutscene .
Hai să înşir şi lucrurile negative, cel puţin din punctul meu de vedere de jucător de BF2.Oare ce poate fi nasol într-un joc care a fost super lăudat numai în urma unui beta care mergea şi cam greu.
- Primul nu mai există prone. Este adevărat că se reduce campingul pe câmpul de luptă, dar este şi puţin imba pentru că sniperii trebuie să stea cam descoperiţi.
- Au fost scoase avioanele.
- Kit-urile sunt un pic cam dubioase. În BF2 aveam LMG pentru support, adica personajul care dădea şi muniţie, acum are medicul. Assault-ul are muniţie acum, iar inginerul este dotat cu RPG-uri. Oricum, nu e chiar atât de grav pentru că se învaţă uşor. Partea bună este că au devenit foarte customizabile. Astfel, dacă alegi kit-ul de recon (sniper) poţi juca cu altceva în afară M24, M95 sau mai ştiu eu ce armă de distanţă pofteşte inima unui sniper.
- A fost modificat şi UAV-ul. De data aceasta este folosit pentru atac mai mult decât pentru descoperirea inamicilor. Partea bună este că trage cu rachete foarte puternice. Partea proastă este că poate fi doborât cu pistolul. Seamănă mai mult a zmeu (kite) decât a elicopter fără pilot.
Oricum, una peste alta jocul este superior fostului BF2 şi ca să fie mai pe înţelesul tuturor, este o combinaţie de BF2 cu BF2142 plus elementele noi necesare unui joc de 2010.
Unul din aspectele pentru care a fost aşteptat Bad Company 2 de populaţie care nu cunoaşte fenomentul Battlefield este grafica. Posesorii de ATI ştiu la ce mă refer pentru că au tot văzut lista cu jocuri DX11 de 300 de ori până acum şi tot speră ca unul din titlurile care apar anul acesta să le pună în valoare achiziţiile. În ceea ce priveşte DirectX 11, Bad Company 2 nu oferă suport decât pentru accelerarea soft shadows. Restul tehnicilor speciale fiind suportate şi de restul directX-urilor. După cum deja cunoaşteţi, BC2 este compatibil atât DX11 cât şi 10 şi 9. Fiecare dintre ale are avantaje şi dezavantaje.
DX9 este un pic mai rapid dar nu oferă suport pentru AntiAliasing datorită incompatibilităţii dintre anumite caracteristici DX9 folosite în joc. Nu e mare problemă, suntem obişnuiţi de la jocurile cu Unreal Engine 3.
DX10 va beneficia de toate ghiduşiile grafice ale jocului mai puţin de accelerarea soft shadows care va fi disponibilă doar pentru DX11, Dar în rest, HBAO (Horizon-based Ambient Occlusion), soft particle blending sau MSAA vor putea fi activate şi pe DX10.
Şi pentru cei ce urăsc DoF-ul while aiming am o veste bună, este dezactivat Aşa că înjurăturile că nu s-a văzut mişcarea pixelului nu vor mai exista. DoF avem doar în cutscenes ceea ce este ok, pentru că oferă un efect cinematic foarte plăcut.
Sunetul
Pentru poziţionarea efectelor în joc EA/DICE au decis să nu folosească EAX ci propriul lor motor software. Din ce spuneau prin interviuri oamenilor, acest motor ar fi foarte dinamic şi uşor de mânuit. Din ce am experimentat în joc reverb-ul este cam prost aplicat şi te trezeşti că ai ecou de peşteră într-o gheretă de ziare. Totuşi sunetele inamicilor pot fi auzite foarte uşor şi de asemenea şi direcţia din care acestea vin.
Pentru grafică îi acord nota 9,5 iar pentru sunet 9.
Şi cine eşti tu în jocul ăsta?
Numele tău este Preston Marlowe (stânga în poza de deasupra) şi faci parte dintr-un squad ce aparent nu este foarte apreciat şi este trimis în misiuni sinucigaşe.
Per total misiunile mi s-au părut interesante şi chiar nu am putut să mă opresc până nu l-am terminat. În total îmi aduc aminte că am jucat aproximativ 7-8 ore.
Practic, campania din Bad Company 2 este continuarea celei lansate doar pentru console.
Povestea curge destul de fluent, exceptând începutul care te face să ridici sprânceana când te trezeşti în mână cu o semiautomata M1 în 1944. Acea misiune are rolul de a clarifica subiectul jocului, pentru că mai târziu vei vedea că ceea ce Preston trebuie să facă seamănă foarte mult cu subiectul primei misiuni.
Faţă de MW2, BC2 nu este atât de telenovelistic, nu prezintă neamuri din toate războaiele mondiale rămase prin armată şi nici nu învârte scenariul de o mie de ori astfel în cât să ameţeşti şi nici nu trebuie să joci rolul fiecărui membru din squad cu incursiuni în memoria lui. În BC2 eşti doar Preston Marlowe şi eşti responsabil de pensiunarea lui Sarge, adică terminarea campaniei cu bine. Iei puşca, mergi prin boscheţi, arunci grenade, faci mişto de MW2 într-una din misiuni, te dai cu ATV-ul (pentru că snowmobiles are for sissies), te plimbi cu tancul, nu pilotezi avioane, eşti uimit de arsenalul găsit pe jos şi lunetele armelor fără extra ataşamente pentru că pussy-ass heartbeat detectors sunt pentru elite forces, mai arunci vreo două grenade, distrugi dispozitivul malefic şi omori cheliosul rus.
Pe toată durata campaniei eşti puţin ţinut în priză dar totodată şi revoltat că îţi rişti viaţa pentru a căra un stick USB. Abia mai târziu devine interesant când trebuie să salvezi USA.
Singleplayer-ul merită nota 8,5.
În multiplayer, Bad Company 2 vine cu 3 moduri de joc noi pe lângă clasicul conquest în care trbeuie să capturezi steaguri. Avem aşa:
Conquest (16v16) trebuie să capturezi steaguri/spawn zones
Rush (16v16) trebuie să distrugi M-COM station-uri sau să le aperi
Squad Rush (4v4) la fel ca la rush normal, doar că se joacă în maxim 4 jucători per echipă
Squad DM (4v4v4v4) alergi şi omori aproape tot ce mişcă, mai puţin membrii echipei tale
Vorbeam în prima pagină de lucruri bune şi rele din BC2, o adiţie foarte binevenită este spawn-ul pe orice squad member nu doar pe squad leader cum se făcea în BF2. Mai spuneam şi de combinarea kit-urilor, din ce am înţeles ar fi peste 15000 de posibilităţi şi în total există 46 de arme, 15 gadget-uri şi 13 specializări personale.
Punctarea în joc seamănă foarte mult cu cea din BF2142, adică la final eşti punctat şi pentru award-urile speciale primite din timpul bătăliei sau pentru insigne, adică dacă la distrugerea ultimului M-COM Station ai 2000 de puncte, după ce îţi primeşti award-urile pentru meci poţi ajunge şi la 4-5000 de puncte în total.
Există 50 de rank-uri şi pentru a ajunge la cel mai înalt va fi nevoie de anumite specializă şi insigne, similar celorlalte Battlefield-uri.
Din punctul meu de vedere, de jucător de BF2, Squad Rush este un mod genial pentru că va putea fi folosit în competiţii. Rush-ul normal alături de conquest asigură doza de fun necesară pentru atingerea celui mai înalt rank iar Squad DM oferă ocazia reparării statisticilor K/D şi a acurateţei jucătorilor.
Overall au scos lucrurile inutile şi au balansat gameplay-ul foarte bine. Dacă v-aţi jucat în beta ştiţi foarte bine la ce mă refer, elicopter de atac au doar defenderii, dar atacatorii au la dispoziţie un tanc. Având în vedere poziţia din care se atacă şi faptul că echipa apăratoare avea la dispoziţie foarte multe clădiri pentru a-şi ascunde oamenii cu RPG-uri putem spune că fiecare echipă are câte un mic ajutor pentru a-şi duce la bun sfârşit sarcina, diferenţa nu o fac aceste mici avantaje ci jocul de echipă. Tancurile degeaba atacă dacă nu au în spate şi un inginer sau doi.
Era să uit cel mai important lucru al acestui joc. Există servere dedicate, deci puteţi fi sigur că se va juca la un nivel la care MW2 nu ar fi putut ajunge nici în cele mai umede vise.
Per total, din punctul de vedere al unui jucător de Battlefield nota pentru multiplayer este 9,5.
Chiar eu cunosc câteva persoane care se întreabă dacă să cumpere jocul sau nu. V-am mai spus că va fi tare jocul, acum aveţi şi confirmarea. Este poate cel mai tare shooter squad based. E bună precizia mausului în joc, dar nu atât de necesară ca la shoot-erele la care stai să vânezi pixeli. Dacă ai dubii cu privire la poziţia inamicului după un zid .îl dărâmi
Preţul jocului este 139,90 RON la gameshop pentru versiunea normală, iar ediţia limitată poate fi cumpărată pentru aceeaşi sumă. Ciudat, ultima oară când verificasem preţul era de 180 RON.
Dacă achiziţionezi ediţia limitată primeşti câteva bonusuri ce le poţi utiliza în joc în modul multiplayer.
Primeşti următoarele:
- Armură îmbunătăţită pentru vehicule. Cu aceasta vei suferi mai puţin când vine ploaia de gloanţe sau şocul unei rachete.
- Foc alternativ pentru vehicule. Acum ai la dispoziţie un alt tip de foc, pentru a distruge şi mai multe ţinte.
- Senzor de mişcare îmbunătăţit. Senzorul îţi permite să detectezi inamici în directă proximitate a vehiculului.
- Pistol cu săgeată de urmărire. Lansată de aer comprimat, săgeata magnetică se ataşează de orice vehicul, oferind rachetelor şanse mult mai mari să distrugă vehiculele inamice.
- M1A1 Submachine Gun. Folosit de unităţile Paratrooper şi Commando din cel de-al Doilea Război Mondial pentru rata de foc şi puterea mare, M1A1 este folosit şi astăzi. Greoaie dar de încredere, arma reprezintă un aliat puternic în mâinile unui veteran Battlefield.
- M1911 Pistol. Adoptat în 1911 de armata americană, pistolul a fost folosit în Primul şi cel de-al Doilea Război Mondial, în Korea şi Vietnam. Varianta modificată este încă folosită de forţele de Operaţiuni Speciale pentru glonţul de calibru mare (.45).
Nota mea pentru Bad Company 2 este media celor acordate până acum: Grafică: 9,5
Sunet: 9
Singleplayer: 8,5
Multiplayer: 9,5
Overall: 9
Acum hai, treceţi şi cumpăraţi jocul să vă ucid în multiplayer.
Cerinte minime
OS: Windows XP
CPU: Core 2 Duo 2.0GHz
RAM: 2GB
Video: GeForce 7800 GT / ATI X1900 256MB
HDD: 15GB for Digital
Version, 10GB for Disc Version (BFBC2), 10GB for Digital Version, 4GB for Disc Version (BF1943)
Cerinte recomandate
OS: Windows Vista or Windows 7
CPU: Quadcore
RAM: 2GB
Video: GeForce GTX 260 512MB
HDD: 15GB for Digital Version, 10GB for Disc Version (BFBC2), 10GB for Digital Version, 4GB for Disc Version (BF1943)
Trailer:
Imagini: